George Mansfield: Oshkosh Defense Invests in Advanced Technologies

Mar 10, 2018 | Defence21

كان من دواعي سرور مجلة «دفاع 21» أنْ التقت السيّد جورج مانسفيلد George Mansfield، نائب الرئيس ومدير عام البرامج الدولية في شركة «أوشكوش ديفنس» Oshkosh Defense، وأجرت معه حواراً حول أحدث التكنولوجيات المتقدّمة المستخدمة في إنتاج الشاحنات والعربات العسكرية التكتيكية بجميع فئاتها وخدمات الدعم. وهذا نصّ الحوار:

- هل لنا بنظرة عامة حول Oshkosh Defense؟

كما تعلمون، فإنّ العام 2017 هو الذكرى المئوية الأولى لتأسيس الشركة، ونحن نستشرف أنه سيكون عاماً رائعاً. إنّ Oshkosh Defense هي المورِّد رقم واحد عالمياً للعربات التكتيكية المدولبة. كما أنّنا المورِّد الأفضل للعربات المدولبة التكتيكية الخفيفة والمتوسطة والثقيلة و«العربات المقاومة للألغام والمَحْمِيّة من الكمائن» MRAP للقوات المسلّحة الأميركية، وأكثر من 20 حليفاً. ومع كلّ عربة نقوم بتسليمها، يُركِّز أفراد فرق عملنا على الهدف النهائي – أن نمنح عملاءنا الحركيّة، والأداء والحماية التي يحتاجون إليها لإنجاز مهامهم والعودة آمنين إلى أُسرِهم.

كيف تُقيِّمون Oshkosh Defense في حقل التكنولوجيات المتقدّمة؟

نؤمن بأنّ تكنولوجياتنا الخاصة بالتشبيك وإدماج الأنظمة فضلاً عن تكنولوجيات العربات الأرضية غير الآهلة ستكون أساسية للفوز بعقودٍ محلية ودولية في المستقبل. وفي استباقٍ للمتطلّبات العسكرية المستقبلية، نواصل الاستثمار في تكنولوجيا العربة الأرضية غير الآهلة TerraMax لدينا، فضلاً عن عائلة أجهزة التعليق المستقلّة TAK4. ولطالما شكّل الاستثمار في تكنولوجيات الجيل الثالث أولويّةً بالنسبة إلى Oshkosh، وسيُواصل كونه كذلك فيما نحن نُطوِّر منصّات عربات تنافسية ونُجري تحديثات تكنولوجية لتحديات مستقبلية.

هل لنا بنظرة عامة عن وحدة أعمال الشاحنات Oshkosh Trucks وأعمالها ذات الصلة في الولايات المتحدة وأنحاء العالم ولا سيّما منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا؟

تمثّلت منصّاتنا الثقيلة في عقودٍ عسكرية أولية لشركة Oshkosh مع الجيش الأميركي وفيلق مشاة البحرية الأميركية في ثمانينات القرن الماضي. ومن هذا المنطلق، قمنا بنقل تكنولوجياتنا المجرّبة قتالياً ودراياتنا الهندسية إلى فئة العربات المتوسطة مع «عائلة العربات التكتيكية المتوسطة» FMTVوعائلة «العربة التكتيكية المتوسطة البديلة» MTVR.

وفي العام 2008، كان ثمة حاجة عسكرية مُلِحّة لـ «العربة المقاومة للألغام والمَحْميّة من الكمائن» التي بإمكانها أن تجتاز الطرق الوعرة في أفغانستان. وهذا ما مثّل فرصة لشركة Oshkosh لنقل تكنولوجياتها وقدراتها على الطرق الوعرة المجرّبة ميدانياً من منصّاتها المتوسطة، وقادها إلى الفوز بعقد عربات «العربة المقاومة للألغام والمَحْميّة من الكمائن الملائمة لمختلف الأراضي» M-ATVفي العام 2009. أمّا اليوم، فتشمل عائلة عربات M-ATV طُرُزاً واشتقاقاتٍ متعدّدة، وتوفّر مرونةً كبيرة من ناحية التصميم من أجل ملاقاة مجموعة كاملة من متطلّبات المهام، ومستويات الحماية والأكلاف. وهناك في الوقت الراهن أكثر من 10,000 عربة M-ATV قيد الخدمة العملانية عبر أنحاء العالم.

وفي الآونة الأخيرة، دخلنا سوق «العربات التكتيكية الخفيفة» من خلال فوزنا ببرنامج «العربة التكتيكية الخفيفة المشتركة» الخاص بالولايات المتحدة. واغتنمت Oshkosh مجدداً المجموعة الكاملة من خبراتها الهندسية والأنظمة المجرّبة، فيما تعمل على نحو استراتيجي على إنضاج تكنولوجيات الجيل التالي في الوقت المناسب تماماً لولوج سوق العربات الخفيفة.

في ما يتعلّق بمنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، باعت شركة Oshkosh الآلاف من عربات M-ATV إلى حلفاء دوليين في الشرق الأوسط. فعملاؤنا الدوليون يعتبرون الكميات والاشتقاقات على قدرٍ من الحساسية العالية، لذا لا يسعنا أن نشارككم التفاصيل حول عقود عربات M-ATV.

عربات Oshkosh هي على الأغلب تراكبية من أجل استيعاب التكنولوجيات المستقبلية بطريقةٍ مُجزية من ناحية الكلفة. ما هو تعليقكم في هذا الشأن؟

إنّ «العربة التكتيكية الخفيفة المشتركة» Oshkosh JLTV هي خيرُ مثالٍ لعربةٍ مرنة صُمِّمت أخذاً في الاعتبار المتطلّبات المستقبلية. فعربة JLTV تستخلص الدروس المُستقاة من نزاعاتٍ سابقة، فضلاً عن طاقة الاستيعاب المبيّتة فيها من أجل تحقيق التطوُّر المنشود استجابةً وتصدّياً للتهديدات المستقبلية المجهولة.

I.          عربة JLTV مرنةٌ ويمكن تركيب معدّات المهام على مستوى الميدان، ما يسمح للمستخدم بتأدية المهام وإعادة تعديل العربة بما يُناسب المتطلّبات المحدّدة لكلّ مهمةٍ على حِدة.

II.         يمكن لعربة Oshkosh JLTV أن تستوعب أكثر من 100 من الإعدادات المختلفة لتوليفة المهام – وهذا ما يُشكِّل شهادةً على تدرُّج مقاييس العربة ومرونتها. ومن بين الأمثلة على هذه الأطقم، طقم «وحدة شاشة عرض الذكية للآمر» CSDU، و«طقم تمديد الطاقة»، و«طقم مؤشر تخزين الطاقة من خلال المراقبة الصامتة»، و«طقم الحماية من القذائف الصاروخية» RPG.

تمدُّ Oshkosh Defense القوات المسلّحة بتوليفة دعم الخدمة في ميادين القتال ولا سيّما على الجبهات الأمامية. ما هي هذه التوليفة وإلى أيِّ حدٍّ تدعم الجهوزية القتالية للقوات المسلّحة؟

تسعى القوات المسلّحة في جميع أنحاء العالم باستمرار إلى تعظيم فترة الخدمة المتوقّعة لعرباتها وذلك عبر تحقيق استدامة وتحديث أساطيلها بتكنولوجيا جديدة ومزايا أداء حديثة.

وبصفتها «مُصنِّع المعدّات الأصليّة» OEM الطليعي للعربات المدولبة التكتيكية، تملك Oshkosh Defense الخبرة التقنية، والدراية التصميميّة، والكفاية العملانيّة لتقديم ما هو أفضل من ناحية استدامة دورة خدمة الأسطول وتعظيم أدائه على نحو أمثل. وتدعم Oshkosh Defense الجيوش في أرجاء العالم بمجموعة كاملة من خدمات الاستدامة والصيانة واللوجستيات للعربات التكتيكية المدولبة بطريقةٍ مُجزية وملائمة للعملاء.

طلب الجيش الأميركي وفيلق مشاة البحرية الأميركية عدداً كبيراً من «العربات التكتيكية الخفيفة المشتركة» JLTV. ما هو قولكم في هذا الصدد؟

برنامج عربة JLTV هو حالياً في مرحلة «الإنتاج الأوّلي بمعدلٍ منخفض» LRIP ويبقى ضمن الجدول الزمني المحدّد له والميزانية المقرَّرة، وهو يستكمل نشاطات اختبار الاعتمادية والأداء فضلاً عن تقييمات الدعم اللوجستي في أنحاء البلاد. ونحن من خلال عملنا من كثب مع عميلنا الحكومي، قد استكملنا «اختبار تأهيل الاعتمادية» RQT، مستكملين ما مجموعه التراكمي أكثر من 100,000 ميلٍ ومتجاوزين المتطلّبات. ويستبق هذا البرنامج قرار «الإنتاج بالطاقة الكاملة» في السنة المالية 2019، حيث سيجري تجهيز أول وحدة في الجيش الأميركي في منتصف السنة المالية 2019، وتحقيق «القدرة العملانية الأوّلية» IOCلدى الجيش وفيلق مشاة البحرية الأميركيين معاً في مطلع السنة المالية 2020.^

السيد جورج مانسفيلد شكراً جزيلاً

 

George Mansfield: Oshkosh Defense Invests in Advanced Technologies

At AUSA 2017, Defence21 has the honor to have a press interview with Mr. George Mansfield, Vice President and General Manager of International Programs/ Oshkosh Defense. Mr. Mansfield emphasized that the ultimate goal of the Oshkosh working force is to give their customers the mobility, performance and protection they need to complete their missions and return home safely to their families. Further more, Oshkosh’s success that made it  the best selling company of armored vehicles to US Army and Marine Corps is by virtue of Oshkosh’s investment in next generation technologies which has always been a priority for the company, and will continue to be as we develop competitive vehicle platforms and technology upgrades of future competitions. As far as the success story of wining the US Joint Light Tactical Vehicles deal. He said: « it is the outcome of leveraging the full range of engineering expertise and proven systems, while strategically making next generation technologies at just the right time to break into the light markets».

 

• May we have a general overview on Oshkosh Defense?

• As you may know, 2017 is our 100 year anniversary, and our outlook shows it’s going to be a great year. Oshkosh Defense is the #1 provider of tactical wheeled vehicles in the world.   We are the preferred provider of light, medium, MRAP, and heavy tactical wheeled vehicles for the United States Armed Forces, and more than 20 allies.  With every vehicle we deliver, our team members are focused on the ultimate goal – giving our customers the mobility, performance and protection they need to complete their missions and return home safely to their families.

• How can you evaluate Oshkosh Defense in the domain of advanced technologies?

• We believe that our networking, systems integration and unmanned ground vehicle technologies will be key to winning domestic and international contracts in the future. In anticipation of future military requirements, we continue to invest in our TerraMax unmanned ground vehicle technology as well as our TAK4 Family of Independent Suspensions. Investing in next generation technologies has always been a priority for Oshkosh, and will continue to be as we develop competitive vehicle platforms and technology upgrades for future competitions.

• May we have a general overview on Oshkosh Trucks and their relative businesses in US and worldwide especially MENA region?

• Our Heavy platforms represent Oshkosh’s earliest military contracts with the U.S. Army and Marine Corps in the 1980s.  From there, we transferred our proven technologies and engineering know-how to the Medium category with the FMTV and MTVR.  

• In 2008, there was an urgent military need for a Mine-Resistant Ambush Protected vehicle that could travel off-road in Afghanistan.  This presented Oshkosh with an opportunity to transfer battle-proven technologies and off-road capabilities from our medium platforms, and led us to win the M-ATV contract in 2009.    Today, the M-ATV family of vehicles includes multiple models and variants, offering great design flexibility to meet a full range of mission requirements, protection levels and cost targets. There are currently over 10,000 M-ATV’s in operation worldwide.

• Most recently, we broke into the Light tactical vehicle market by winning the U.S. Joint Light Tactical Vehicle program.  Again, Oshkosh leveraged the full range of engineering expertise and proven systems, while strategically maturing next-generation technologies at just the right time to break into the Light market.

• With regard to the MENA region, Oshkosh has sold thousands of M-ATVs to international allies in the Middle East. Our international customers consider quantities and variants to be highly sensitive, so we’re not able to share the details about our M-ATV contracts.

• Oshkosh vehicles are mostly modular to assimilate future technologies in a cost effective way. What are your comments?

• The Oshkosh JLTV is an excellent example of a flexible vehicle designed with the future in mind. The JLTV incorporates both lessons learned from past conflicts, as well as the built-in capacity to evolve in response to future unknown threats.

• The JLTV is flexible and mission equipment can be installed at the field level, allowing the user to perform missions and reconfigure the vehicle for individual mission set requirements. 

• The Oshkosh JLTV can accommodate over 100 different mission package configurations required – a testament to the scalability and flexibility of the vehicle.  Examples of such kits include Commander Smart Display Unity (CSDU) Kit, Power Expansion Kit, Silent Watch Energy Storage Kit, and RPG Protection Kit.

• Oshkosh Defense is providing Armed Forces with a service support package in war zone especially front lines. What is this package and how far it supports combat availability and readiness of the armed forces?

• Armed Forces around the world are constantly looking to maximize their vehicles’ life expectancy by sustaining and modernizing fleets with new technology and performance features.

• As the leading tactical wheeled vehicle OEM, Oshkosh Defense has the technical expertise, design knowledge, and operational efficiency to offer the best in fleet life cycle sustainment and performance optimization.  Oshkosh Defense supports militaries around the globe with a full range of tactical wheeled vehicle sustainment, logistics and maintenance services in a manner that is convenient and cost-effective for the customer.

• US Army and Marine Corps have ordered a large number of Joint Light Tactical Vehicles (JLTV). What is your say in this regard?

• The JLTV program is currently in Low Rate Initial Production (LRIP) and remains on-schedule, on-budget and is completing reliability and performance test activities as well as logistics supportability evaluations around the country. Working closely with our government customer, we have completed Reliability Qualification Testing, accumulating over 100,000 miles and exceeding requirements. The program anticipates a Full Rate Production decision in FY19, with the first Army unit equipped by mid-FY19 and both Army and Marine Corps Initial Operating Capability (IOC) in early FY20.

 

Mr. George Mansfield

Thank you Very Much

Back

Related Articles